השיעורים בסטודיו

פילאטיס

שיטת הפילאטיס הנה פעילות ספורטיבית אשר נועדה לשפר את היציבה ואת התפקוד היומיומי של הגוף. השיטה קרויה על שם ממציאה, ג'וזף פילאטיס, והפכה בשנים האחרונות לאחת השיטות הידועות בעולם כמשפרת יציבה, מפחיתה כאבי גב, ברכיים ושרירים ההופכת את הגוף לאסוף יותר, מעוצב יותר וזקוף יותר, וכן מצוינת לנשים בהריון ואחרי לידה. 

כשג'וזף פילאטיס פיתח את השיטה הוא כינה אותה "CONTROLOGY", והגדיר אותה כאומנות השילוב בין הגוף, התודעה והנפש. אמנם כיום כשאנו מדברים על שיטת האימון אנו משתמשים בשם "פילאטיס", אך שמה המקורי של השיטה מתאר היטב את מהותה: השליטה והדיוק, המחשבה שמאחורי התנועה, והרצון ללמוד את הגוף – ולהתחבר אליו. 

ג'וזף פילאטיס זיהה את הבעייתיות הנוצרת כתוצאה מאורח החיים היושבני בעולם המודרני (יושבים כל היום במשרד וזה…), ועל כן יצר סדרות של תרגילים שנועדו להוריד לחץ מהמפרקים, ולשפר טווחי תנועה תוך שמירה על מודעות גופנית גבוהה. בעזרת אימון הפילאטיס ניתן לחזק שרירים חלשים ולהאריך שרירים קצרים, וניתן לחנך מחדש את השרירים ליציבה נכונה ולהתנהלות תקינה של הגוף. טווחי התנועה גדלים במפרקים ובשרירים, ובכך תורמים לשיפור איכות החיים. האימון מותיר תחושת ריענון והתחדשות פיזית ומנטאלית. 

באימון ישנה עבודה ממוקדת על מרכז הגוף (CORE) וחיזוק שרירי זוקפי הגב, לשיפור היציבה וכן עבודה על שרירים פנימיים. שיטת הפילאטיס ידועה כדרך מצוינת ויעילה למניעת פציעות וכאבים, וכן לשיקום של אזורים שונים בגוף שנפגעו עם השנים כתוצאה מחוסר תנועה, פציעה ועוד.

יוגה קלאסית

תרגול השומר על זרימה ורוך. קצב התרגול מוגדר כשילוב בין תנועה לנשימה. התנועה מותאמת לקצב הנשימה. אופיו של השיעור מאפשר דגש על דיוק ותנועה נכונה מחד, ויצירת חום פנימי ועבודה על גמישות וחוזק מצד שני. בתרגול שומרים על עדינות ורכות תנועתית לצד דיוק בתנוחות הגוף. השיעור משלב טכניקות נשימה,עבודה עם שרירים עמוקים כגון שרירי ריצפת אגן, ריכוז והתבוננות פנימית. השיעור מתאים לכל הרמות.

פלדנקרייז

רובנו לא מודעים בחיי היום יום לאופן בו אנו מפעילים את השרירים ואת השלד שלנו. מודעות כזאת ניתנת ללימוד. להפעלה מודעת של הגוף יש השלכות חיוביות לשכלול התפקוד הפיזי והנפשי של האדם. על ידי שימוש במודעות, אפשר ללמוד לשחרר לחץ ומתח שרירי המצטברים בגוף ולפעול באופן יותר נינוח ונעים. 

שיטת פלדנקרייז מיועדת לכל מי שמעוניין להתחבר ליכולות הטבעיות שלו לנוע, לחשוב  ולהרגיש. אם תרצו להרגיש יותר נוח בישיבה מול מחשב, במשחק עם הילדים או הנכדים, או כשאתם עוסקים בתחביב בזמנכם הפנוי, שיעורים עדינים בשיטת פלדנקרייז יכולים לשפר את תחושתכם הטובה. כשתלמדו להתנועע בפחות מאמץ החיים יהפכו קלים יותר. שיטת פלדנקרייז מתמקדת בקשר בין תנועה ומחשבה. בעקבות זה מתפתחות מודעות ויצירתיות יחד עם שיפור פיזי. כל אחד ואחת,  החל מילדים, מתבגרים , ספורטאים ואמנים ועד מנהלים רואי חשבון ופנסיונרים יכולים ליהנות משיטה זאת. 

אחרי התנסות בשיטת פלדנקרייז אנשים מבטאים את תחושתם השלווה והרגועה. הם נושמים יותר בקלות ומחשבותיהם מתבהרות. תהליך הלמידה טומן בחובו הפתעות ותובנות אישיות.

תנועה מודעת

בשיעור ייחודי זה, אנו שמים דגש על תרגול מתוך מודעות לתנועה, לתנוחה ולנשימה. השיעור משלב אלמנטים מעולם היוגה, פילאטיס  צפיפות העצם. המיקוד בתנועת המפרקים, עמוד השדרה בהזרמת דם לאברי הגוף, שחרור מפרקים, קואורדינציה, חיזוק הגוף וגמישותו, יציבה נכונה, שיווי משקל, דגש רב על חיזוק שרירי רצפת האגן ונשימה מודעת. השיעור מועבר במספר סגנונות: 

* התארכות שרירי הגוף
* חיזוק שרירי רצפת האגן
* תנועה מודעת על כסא
* שחרור נוקשות מפרקים
* חיזוק והתארכות שרירי הגב והבטן
* שיווי משקל-איזון 

בשיעורי תנועה מודעת, תנועת הגוף הופכת ליותר קלילה וזורמת. עם הזמן, הקאורדינציה משתפרת וכן היכולת המוחית הקשורה בזיכרון ותאום התנועות בו זמנית מעוררות את פעילות המוח. 

בדומה לשיעורי יוגה ומחשבת הגוף, השיעורים הם בקצב איטי ועובדים באופן מעמיק על כל השרירים והמפרקים במטרה לייצר שינוי בדפוסי תנועה ליקויים ולהוביל את מערכות הגוף לאיזון, בריאות, חיוניות והרמוניה.

ניה דנס

הפילוסופיה של ניה היא – בריאות דרך תנועה. ניה הוא ריקוד המכוון להקשבה, גילוי עצמי ושחרור של הגוף, מאפשר להתחבר לתחושות הגוף במישור הפיסי והתודעתי-פנימי ומאפשר ליצור דרך של ריפוי דרך תנועה והנאה. ניה מוכרת כיום בעולם כשיטה בטוחה בתחום סיבולת לב-ריאה. ניה מציעה שילוב מרתק לאימון הגוף והנפש, בהיותה שיטה דינמית מאוד בד בבד עם הנאה גדולה והתבוננות עמוקה פנימה. 

ניה הוא ריקוד המכוון להקשבה, גילוי עצמי ושחרור של הגוף, הניה מאפשרת לנו להתחבר לחלק הראשוני בנו שרוצה לזוז, ליהנות, לפתח את הכושר ולחוות יצירתיות. ניה מאפשר לנו ללמוד לרקוד. ניה מתאימה לכל אדם שאוהב לנוע ולרקוד, ללא קשר למין או נסיון קודם בתחום הריקוד.

ניה מוכרת כיום בעולם כשיטה בטוחה בתחום סיבולת לב-ריאה.
ניה מציעה שילוב מרתק לאימון הגוף והנפש, בהיותה שיטה דינמית מאוד בד בבד עם הנאה גדולה והתבוננות עמוקה פנימה.
ניה מביאה אותך לחיות בתענוג בתוך הגוף שלך;
ניה מסייעת להפחתת משקל, ושמירה מאוזנת על משקל גוף נאות;
ניה תורמת לרגיעה והקלה ממתחים ולחצים יומיומיים;
ניה מפתחת מודעות חושית וגופנית, הכרת וקבלת הגוף;
ניה זה הקשבה לגוף שלך, ולשחרר עצמך מתחרותיות;
ניה משפרת זרימת הדם וחיזוק מערכת חיסונית;
ניה מחזקת את החוסן הריגשי: משפרת מצברוח, מייעלת הבעה אישית;
ניה משכללת יכולות קואורדינציה, גמישות וריכוז;
בניה מגיעים לגילוי עצמי ולמימוש פוטנציאל;
ניה מעצימה ומשפרת את התפקוד המיני; 
ניה זה פשוט כיף אמיתי!

עיצוב הגוף

שיעור המתמקד בשרירים מרכזיים  בגוף כגון ירכיים, בטן, ישבן, חזה, זרועות ושרירי קרקעית האגן. על ידי כיווץ והידוק של השרירים הרפויים, אנו מעלות את הטונוס השרירי ובכך מקבלות מראה מעוצב ומהודק. 

שיטת האימון הכוללת טכניקות פעילות גופנית יעילות ביותר, כך שכבר לאחר תקופה פעילות קצרה, תרגישי איך גופך נעשה חזק ומעוצב יותר. תהליך חיטוב הגוף לנשים צריך להיות מותאם ויעיל כדי לספק לך תוצאות הנראות על הגוף. לכן, השיעורים שלנו כוללים תרגילי חיטוב ממוקדים ואפקטיביים.